Sommer tur 2014

Sommer tur til Sønderjylland.

Køge Skoleorkesters sommer tur går i år til Sønderjylland. Vi skal bo på Sundeved efterskole.
Vi skal besøge Danfoss Universe, på shoppe tur til Tyskland, se et slot og spille som opvarmning til Tattoo. Så det skal nok blive en spændende sommer tur

Lørdag

Klar til sommer tur.Posted by Køge skoleorkester Sat, July 05, 2014 16:55:45
Så går turen til Aabenraa hvor vi skal gå marchtur 🐾🐾🐾med mange orkestre og heste 🐎🐎🐎imellem, fra havnen, igennem byen og ud på festpladsen 🎉🎉🎉til ringridning. Det var en meget lang tur med udfordringer undervejs💩💩💩 det var meget varmt så uniformen trænger til en ekstra rensning når den kommer hjem 😋 inden den hænges i skabet. Efter ringridning tog vi den flotte tur langs vandet hjem til efterskolen. Så har vi fri og skal til fest i aften hvor elevrådet arrangerer overraskelser 😎😎😎

• Comments(0)//sommertur2014.kso.dk/#post8

Fredag

Klar til sommer tur.Posted by Køge skoleorkester Fri, July 04, 2014 16:48:57
😋😯 Morgenen startede med nogle trætte børn 😴 Men op kom de og fik spist noget morgenmad 🍳 Efter morgenmaden var der orkesterprøve inden turen gik til Sønderborg 🏡 Der skulle de spille en koncert på rådhustorvet 🎵🎶 De spillede en rigtig fin koncert 🎼 De medbragte madpakker skulle spises 🍖🍗 og bagefter fik de lidt tid til at gå rundt og se lidt på byen 👫 Dagens bommert skulle uddeles 😆 I dag gik den til Sarah 😉 Sarah ville gerne imponerer de jyske drenge ved springbanen, det gik ikke så heldigt 😢 en dobbeltsalto og en landing på maven 😛 Ikke bare en men to gange 😍😘 Resten af dagen var vi fuldt optaget af tattoo først øvede vi med Aabenraa skoleorkester 📯📯📯og derefter spillede vi koncert sammen ved tattoo. Vi så showet som blev åbnet med 💣💣💣 kanon affyring. Vi kom meget sent hjem 😴😴😴 efter en dag med mange flotte💃💃💃 oplevelser.

• Comments(0)//sommertur2014.kso.dk/#post7

10 års bryllupsdag

Klar til sommer tur.Posted by Køge skoleorkester Thu, July 03, 2014 23:30:37
I dag har vi en stor dag at fejre. Arne g Britta har 10 års bryllupsdag, det skal fejres. Til morgen maden havde vi købt en gave til dem, luksus til at spise. smiley
I dag skulle turen gå til Glückburg slot. På vejen derned havde børnene arrangeret at synge for Arne og Britta. De sang med deres bedste sangstemmer: Kvinde min smiley
Det blev ikke ved den ene sang, der blev sunget flere b.la. Kald det kærlighed og KSO slagsang.
Besøget på slottet var en stor succes. Børnene blev rost meget af guiderne for at lytte, stille spørgsmål og ikke pille ved alle tingene. smiley
Efter rundturen blev der serveret müsli-bar, det kunne de godt lide. smiley
Turen gik videre til gågaden i Flensburg. Der fik de lov til at gå rundt som hest og føl smiley Nogle fik rigtig brugt deres shoppe-gen, andre var mere tilbage holdende. smiley
Der var nogle drenge som syntes at Arne og Britta ikke havde fået gaver nok, så de havde brugt deres egne penge på på at købe en pude til dem. smiley
Turen gik videre til Flegaard, hvor resten af shoppe genet kunne blive brugt. smiley
Hjemme var der fri leg, fodboldskolen havde arrangeret glidebane, og det var lige noget vores børn kunne bruge. smiley
Efter aftensmaden, havde Britta gaver til børnene. De store fik en samlet Rubriks terning. Hvis de har den samlet til i morgen så vil de få en gave. Til de små var der lyssværd som kan holde de voksne vågne om natten. smiley
I morgen venter endnu en lang dag.

• Comments(0)//sommertur2014.kso.dk/#post6

Onsdag

Klar til sommer tur.Posted by Køge skoleorkester Wed, July 02, 2014 21:54:55
Så blev det onsdag, vi startede ikke så tidligt i dag. Vi har spist morgenmad og smurt madpakker til endnu en lang dag smiley
Turen gik til Ribe, hvor vi spillede foran Ribe Domkirke smileyTambour korpset startede med en lille marchtur rundt i byen. smileyMange kommenterede deres fine spil. Orkesteret spillede en rigtig fin koncert på torvet. smiley Det var dog lige ved at gå galt, da en node blev taget af vinden og fløj meget højt op i luften for at lande i en tagrende. Den endte dog til sidst nede i nå højde smiley
Vi spiste vores madpakker på en meget forblæst græsplæne. Her blev dagens bommert uddelt. Den gik i dag til Jonas S, for ikke at kunne finde sine penge i går. smiley
Efter frokosten besøgte vi Ribe Domkirke. De fleste var helt oppe i tårnet. smiley Der var 243 trin op til toppen smiley
En strandtur til Rømø er det også blevet til. Det blæste en halv pelikan, men vi nåede helt ud til vandet. Nogle var ude og soppe, og nogle soppede så meget at bukserne blev meget våde smiley Efter strandturen spiste vi dejlig kage. smiley
Derefter kørte vi mod Løgumkloster for at høre en lille bitte sang på klokkespillet smiley
På vej hjem gik turen til Mac Donald, hvor vi spiste aftensmad smiley
Trods vi har haft en travl dag, havde børnene mere energi, så de har spillet rundbold i hallen. smiley

• Comments(0)//sommertur2014.kso.dk/#post5

Lang dag.

Klar til sommer tur.Posted by Køge skoleorkester Tue, July 01, 2014 22:07:38
Vi var fremme ved Danfoss universe omkring kl. 13.00. Der startede vi med at spise vores med medbragte frokost. smiley
Derefter blev alle børnene sluppet løs - hest og føl. Børnene prøvede en masse forskellige ting, shoppede og købte is. smiley
Vi fik lidt regn, men ikke så meget at det ødelagde humøret smiley
Inden vi tog hjem, fik vi muligheden for at hilse på Pixeline og tog en masse billeder. smiley
En mulighed til morgendagens bommert, vil være historien om den stakkels dreng der ikke kunne finde sin 50,- smiley
Der blev ledt højt og lavt, men den var ingen steder at finde. Først da en kom i tanke om at den kunne være gemt i et ærme, blev den fundet. smiley

Vi var fremme ved efterskolen, lidt før tid, så der var lidt ventetid i bussen smiley det kunne høres smiley
Bussen blev tømt ved fælles hjælp smiley Alle blev indkvarteret og derefter var det spisetid smiley Maden var super god og alle blev godt mætte smiley derefter var der rundvisning og fri leg på området smiley

• Comments(0)//sommertur2014.kso.dk/#post4

På vej.

Klar til sommer tur.Posted by Køge skoleorkester Tue, July 01, 2014 09:16:06
Vi kørte til tiden.:-D Vi har kørt i over en time og har ingen kørersyge børn, så det er helt perfekt.

• Comments(1)//sommertur2014.kso.dk/#post3

Afrejse

Klar til sommer tur.Posted by Køge skoleorkester Tue, July 01, 2014 09:13:27
Jubbiiii så er vi på vej, lige om lidt kører vi over Storebæltsbroen :-) Så nu er sommerturen officielt skudt igang.

• Comments(0)//sommertur2014.kso.dk/#post2

Dagen før dagen.

Klar til sommer tur.Posted by Køge skoleorkester Sun, June 29, 2014 21:58:58
Så er vi lige ved at være helt rejse klar smiley
I morgen mandag er sidste orkester prøve inden afrejse smiley
Vi glæder os rigtig meget til dette års sommer tur smiley
Den bliver for vild smiley